European Journal of Applied Business and Management

The European Journal of Applied Business and Management (EJABM) is an international double-blind-peer-reviewed, open-access academic journal that publishes original empirical and theoretical research articles. EJABM publishes periodic issues per year and special issues devoted to specific subjects and business sectors.

It provides opportunity for knowledge dissemination and gives incentive to research in the areas of applied business, such as business strategy, marketing, entrepreneurship and innovation, human resource management, organizational behaviour, organizational theory and international business.

EJABM is owned by ISAG – European Business School.


Journal Homepage Image

Announcements

 

CALL FOR PAPERS: #11

 

The next issue of "European Journal of Applied Business and Management” (EJABM), will be published in December 2018 by NIDISAG (Research Unit of ISAG – European Business School, Portugal).

The essays may be written in one of the following languages: English, Portuguese and Spanish.

The Editor of "European Journal of Applied Business and Management" is seeking for original, previously unpublished and through contributions on the general subject of Business, Management, Strategy and Accounting.

EJABM is an international peer reviewed journal which is owned by ISAG – European Business School and publishes on a regular basis issues dedicated, yearly, to relevant subjects concerning the business sector.

Manuscript submission: until, October 26th, 2018

Acceptance notification: until November  23th, 2018

Publication: December 21th, 2018 

 
Posted: 2018-08-14
 
More Announcements...

2018: Special Issue - ICABM2018

Table of Contents

Editorial

Special Issue - ICABM2018 PDF
Ana Pinto Borges, Elvira Vieira

Special Issue - ICABM2018

O marketing cultural na gestão de relacionamentos e fidelização de públicos: uma abordagem exploratória PDF
Armandina Silva, Bruno Miguel Sousa
Os ativos não correntes das administrações públicas: enquadramento normativo da sua mensuração em Portugal e Espanha PDF
Susana Catarino Rua
Taxonomia da Falência e a Recuperação de Empresas – O Porquê do insucesso PDF
Cândido Jorge Peres, Mario Guerreiro Antão, Helio Miguel Marques
Os Indicadores Chave de Desempenho numa Empresa Pública de Transportes Urbanos PDF
Patricia Quesado, Cátia Costa
How corporate governance'structures influence tax planning strategies? PDF
Cristina Sá, Helena Alves
Indicadores de gestión como medida del ocio cultural y nocturno PDF
Antonio Luis Moreno Albarracín, Cristina Ortega-Rodríguez, María Del Carmen Velasco Sánchez
Novos Cenários e desafios para (o turismo em) Guimarães PDF
Clara Vasconcelos, Laurentina Vareiro, Bruno Sousa
As ferramentas digitais e o turismo para pessoas portadoras de necessidades especiais: um estudo preliminar PDF
Cátia Macedo, Bruno Sousa
A Experiência Turística de Storytelling nos Centros Históricos de Portugal PDF
Andreia Pereira, Carla Silva, Claudia Seabra
Working conditions and organizational support influence on satisfaction and performance PDF
Maria Leonor Pires
A influência do planeamento fiscal no valor da empresa PDF
Cátia Gaspar, Cristina Sá, Helena Alves
Divulgação de informação sobre riscos financeiros nas entidades bancárias: Evidência empírica em Portugal PDF
Suzana Coelho, Marco Amaral, Kátia Lemos
Estudo do processo de adoção das International Standards on Auditing em Moçambique PDF
Sara Serra, Victória António
How to manage credit risk PDF
Inês Lisboa, Joana Miguel
A escala SERVQUAL na avaliação da satisfação no sector restauração PDF
Manuel José Fonseca, Andreia Teixeira, Carolina Borges
Gestíon organizacional a través del estudio de los stakeholders PDF
Cristina Ortega-Rodríguez, Antonio Luis Moreno Albarracín
Um estudo exploratório do impacto do marketing relacional na decisão de compra do consumidor das agências de viagem PDF
Vitor Silva, Bruno Sousa
Um estudo preliminar sobre o sentido de pertença aplicado em contextos de ensino superior PDF
Filipa Magalhães, Bruno Sousa
Os efeitos da competência emocional do pessoal de contacto na perceção do cliente em diferentes encontros de serviço PDF
Elisabete Ribeiro, Maria Antónia Rodrigues
Fatores Determinantes das Exportações Portuguesas das Empresas do PSI 20 PDF
Elvira Vieira, Sofia Gomes, Tiago Trancoso
Antecedentes da intenção de praticar Voluntariado Jovem: proposta de modelo concetual PDF
Isabel Ardions, Marta Figueiredo Quinta, Paulo Gonçalves, Madalena Abreu


ISSN 2183-5594

Indexing: GOOGLE SCHOLAR - LATINDEX - DRJI